.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ارائه لایحه رفع خشکسالی به مجلس

معاون اول رئیس جمهور گفت: هیئت دولت شامگاه گذشته در جلسه خود در شیراز در 10 بخش مصوباتی داشت و در حدود 16 بخش نیز توافقاتی صورت گرفت.

پرویز داوودی شامگاه گذشته پس از پایان جلسه هیئت دولت در استانداری فارس در پاویون فرودگاه شیراز در جمع خبرنگاران افزود: در این جلسه 550 میلیارد تومان برای سه سال یعنی سالی 185میلیارد تومان از مجموع اعتبارات استانی، ملی و سفر مقام معظم رهبری بودجه در رشته های مختلف، آموزش و پرورش ،علوم، ارشاد، صنعت، راه، نیرو، برق، آب، کشاورزی و وزارت کشور در خصوص عمران درون شهری و اصلاح بافتهای فرسوده مصوب شد.

وی گفت: همچنین660 میلیارد تومان تسهیلات بانکی، 500 میلیون دلار تسهیلات بانکی ارزی و 100میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بافتهای فرسوده استان در نظر گرفته شد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در بخش نخبگان استان نیز در این جلسه در خصوص تاسیس دفتر نخبگان در این استان برای اولین بار در سطح کشور مصوباتی داشتیم و همچنین مقرر شد پژوهشکده ای برای سئوالات دانشجویی توسط وزارت علوم ایجاد شود.

داوودی گفت: 130میلیون تومان نیز از منابع مالی از بنیاد نخبگان برای کمک به نخبگان استان در سطح دانشجویی در راستای حمایت از نوآوری و اختراعات در نظر گرفته شده و البته منابع مالی بیشتری را نیز دولت اختصاص خواهد داد.

وی ادامه داد: در خصوص میکرو الکترونیک و نانو فناوری نیز دولت اولویت اول خود را برای مراکز علمی و دانشگاه های فارس در نظر گرفته است.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به برنامه های دولت برای مقابله با خشکسالی تصریح کرد: در جلسه هیئت دولت با استانداران در فروردین ماه، 250میلیارد تومان برای خشکسالی و کاهش مشکلات ناشی از کاهش بارندگی در نظر گرفته شده که بالاترین رقم آن یعنی 39 میلیارد تومان برای استان فارس است، همچنین ایجاد مرکز تحقیقات خشکسالی نیز یکی از مصوبات دولت برای فارس است.

وی افزود: طرح خوبی نیز از سوی وزارت کشاورزی برای ایجاد تحقیقات جدید در خصوص افزایش کارایی کشت در مصرف آب ارائه شده که به زودی عملیاتی می شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت تصویب کرد که لایحه ای برای رفع مشکلات ناشی از خشکسالی و سرمازدگی در کل استانها به مجلس ارائه دهد و برای این مصوبه حدود 20هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده و فارس نیز در این بخش سهم بالایی خواهد داشت.

معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: منابع خوبی نیز برای حداقل 10طرح بزرگ صنعتی استان فارس و سه واحد پتروشیمی که توسط بخش خصوصی و تعاونی در این استان راه اندازی شود، منظور شده است.

داوودی از منطقه ویژه کشاورزی کازرون، صنایع نی ریز و منطقه انرژی بر لامرد به عنوان دیگر مصوبات مهم جلسه هیئت دولت در شیراز یاد کرد.وی گفت: با توجه به توان بالقوه فارس برای ارتباط با کشورهای دیگر و همچنین تعیین فارس به عنوان معین تجارت با آفریقا در سفر استانی هیئت دولت، راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در فارس نیز به تصویب رسید.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه منابع و امکانات فارس در بخشهای مختلف بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی فارس بیشترین محصولات را دارد و از این رو انبار غله کشور نام گرفته ضمن اینکه از نظر علمی نیز توانایی بالایی در این استان مشاهده می شود.

داوودی گفت: اما در برخی از شاخص ها با وضعیت مناسبی در استان مواجه نیستیم به گونه ای که شاخص بیکاری از حد نرمال و متوسط نیز بالاتر است، ارزش افزوده استان سهم بسیار کمی از ارزش افزوده کشور را تشکیل می دهد و صنایع بسیار قوی نیز هنوز در استان شکل نگرفته است.

وی یاد آور شد: استان فارس از منابع عظیم گاز برخوردار است که هنوز به بالفعل تبدیل نشده و مجموع این شرایط در کنار خشکسالی بیشترین فشارها را به استان وارد کرده است.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: خشکسالی در کشور به صورت متمادی هر هفت سال پدید می آید اما این دوره ظرف 40سال گذشته از نظر کمبود باران و کاهش سفره های زیرزمینی بی سابقه بوده است.

داوودی درپایان گفت: البته طی این مدت توانستیم با صرفه جویی و مدیریت با خشکسالی مقابله کنیم و فارس نیز باید با مدیریت قوی با خشکسالی مقابله کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.